Bijna in de kreukels - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneroos Diender - WaarBenJij.nu Bijna in de kreukels - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneroos Diender - WaarBenJij.nu

Bijna in de kreukels

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Anneroos

24 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Zoals jullie allemaal al wel weten is het regenseizoen begonnen op Curaçao. En als het regent worden de wegen nogal glad.. Ik heb mijn eerste auto ongeluk gehad. Roosje ging naar d’r werk en de auto (die heerlijke auto..) trok het niet meer! Dus de auto slipte weg en ik kwam op de andere weghelft terecht. Op dat moment was het spits en ontzettend druk. Ik heb echt heel erg geluk gehad dat ik geen andere auto heb geraakt. De weg was echt een ijsbaan, zo ontzettend glad. We kwamen er later ook achter dat het profiel dat op de banden hoort te zitten er nauwelijks nog op zat.. Ik ben aan de andere kant van de weg in de vangrail terecht gekomen en heb de hele weg geblokkeerd. Echt levensgevaarlijk! Ben me echt doodgeschrokken. Ik dacht even dat ik jullie allemaal niet meer terug zou zien. Ik heb toen ik stil stond, iedereen proberen te bellen. Mama, mijn collega’s, Piet (de verhuurder van de auto) maar niemand nam op… Dus het enige wat ik kon doen is 911 bellen en die namen gelukkig wel op..! Zou niet best zijn als ze het niet zouden doen.. Die hebben mij het nummer gegeven van de sleepauto en die kwam binnen 10 minuten.
Met mij gaat het goed en hoe het met de auto is… Geen idee! Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Ik heb op het moment last van mijn hele lichaam, mijn benen, armen en rug doen echt ontzettend pijn. Maar dat is waarschijnlijk gewoon van de schok en de klap van de auto tegen de vangrail. Alles is goed gekomen en mama was er gelijk met oom Bertus. Een niet zo’n leuk ding voor hun vakantie maar ik was wel heel erg blij dat het gebeurde nu hun hier zijn.
Ik ben ’s middags gewoon aan het werk gegaan en mijn gedachte ergens anders op gezet. Je kan niet eeuwig blijven janken he! Zoals papa al tegen me zei, “weer een ervaring rijker”! Heerlijk he die Nederlandse nuchterheid!
Maandag krijg ik waarschijnlijk een nieuwe auto van een andere verhuurder. Hij kreeg toevallig een nieuwe auto binnen en dan kon er weer een andere in de verhuur. Hopen dat het allemaal doorgaat en dat het een beetje een goede is!
Woensdag zijn we mee geweest met een snorkeltrip op de boot. Was een aardig in het water gevallen tripje! Het regende zo ontzettend hard.. Niet normaal meer! Met kippevel op de boot! Maar het was wel heel erg gezellig en een leuke ervaring, snorkelen terwijl het ontzettend hard regent en onweert! Bartha en Tineke hun dag kon niet meer stuk want die hebben een schildpad gezien! Dus die waren helemaal happy!
Donderdag zijn we uit eten geweest en Karin was ook gezellig mee! Maar omdat ik geen auto meer heb moesten we met een taxi terug. Dus die mensen een taxi voor ons bellen. Uiteindelijk kwam de taxi en wij wilden een prijs afspreken. Die kerel (idioot) vroeg 40 gulden..! Ik zeg dat doen we dus niet! Ik naar 2 meisjes gerend waar we net een hele tijd mee hadden gekletst en gevraagd of we met hun mee konden rijden. Was geen probleem alleen de taxi chauffeur was wat minder blij… Hij werd zo ontzettend kwaad…. Ja en je moet betalen als je belt en blablabla… Dus lekker gebekvecht met die kerel en op een gegeven moment wou ie de politie bellen.. Niet dat hij ons wat kon maken.. maar ik heb hem maar 20 gulden gegeven om van hem af te zijn. Wat een ongelofelijke KONJO!!!! Sommige Antillianen zijn niet zo lief.. volgens mij had hij ook wat in zijn neus gestopt want hij was volgens mij zo stoned als een kanari! Maar ja, weer een ervaring rijker  een agressieve Antilliaanse taxi chauffeur!!
Ik ben van de week een dagje met de familie naar Westpunt geweest. Eerst naar Boka Tabla, toen door naar Playa Forti, Grote Knip en Cas Abao. Op de weg naar Boka Tabla hebben we een leguaan aangereden… Ik zag hem op het laatste moment en hij wou wegrennen maar hij was helaas te laat. Er volgde een hele harde klap. De leguaan lag wel op z’n ruggetje maar gelukkig geen bloed op de auto! Anders hadden we die ook nog schoon moeten maken! Eigenlijk hadden we hem mee moeten nemen, hadden we er soep van kunnen maken!
Maar het was een hele gezellig dag! En iedereen heeft genoten, vooral van het snorkelen. We hebben al heel veel mooie dingen gezien onder water. De familie is ook helemaal verslaafd aan snorkelen. 1 dag niet gesnorkeld, is 1 dag niet geleefd!! Dat wordt flink afkicken als ze terug zijn in Nederland!
Zondag heb ik de familie mee genomen als verassing naar Klein Curaçao. We moesten om kwart voor 7 aanwezig zijn dus flink vroeg opgestaan! Ook nog een flinke klapper gemaakt in het bad ’s ochtends vroeg.. dus ben nu helemaal een kneusje! Na een bootreis van ongeveer 2 uur kwamen eindelijk aan op het mooie eilandje! Daar kregen we lekker een ontbijtje en daarna zijn we gelijk gaan snorkelen. En we hebben schildpadden gezien!!! Joehoe! Was heel erg leuk! Daarna kregen we een barbecue was ook weer genieten! Een huisgenootje van mij wilde op de banana boat, maar ze viel en had d’r knie uit de kom… Was heel zielig want de helikopter kon niet komen, die had een erger geval. Dus ze moest weer mee terug op de boot met heel veel pijn. Het goede nieuws… alles komt weer goed! Op de terugreis was het ook weer dolle pret. Natuurlijk waren mama en tante Tineke weer aan het dansen en dit keer met een lekkere neger!! Ik heb dr een filmpje van gemaakt dus als ik terug ben… kan iedereen er even van genieten!
Maandag zijn we naar het Sea Aquarium geweest! Bertus Bartha en ik hebben een ontmoeting gehad met dolfijnen en mama en Tineke hebben gezwommen met de beestjes! Wat een super gave ervaring is dat zeg! Als mensen ooit op Curaçao komen, ga het doen!! We hebben super leuke foto’s gemaakt en van het zwemmen hebben we zelfs een dvd!
Trouwens even iets anders. Wanneer mensen mij post willen sturen kan dat naar mijn woonadres. Dat is makkelijker voor mij, het adres is:
Anneroos Diender
Pietermaai 100A
Wijk: Punda
Curaçao
Nederlandse Antillen

Dit was het wel weer voor deze keer! Ik spreek jullie snel!! Bye bye dushi’s!!!

  • 24 November 2006 - 18:20

    Fleur:

    Wat een avonturen zeg! Ik ga wel een keer naar het dolfinarium in Harderwijk!Of wacht..misschien is dat toch net iets minder...Geniet er nog van daar en doe voorzichtig met je nieuwe skeurbakien!!! Liefs, thuisfrontdushi

  • 24 November 2006 - 18:28

    Dik En Tilly:

    Geweldig die prachtige foto s.Het lijkt ons dolfijn met die dolfijnen.Gelukkig Anneroos dat jij en anderen niet gewond zijn.Een goede reis voor de mensen die naar huis gaan. Liefs en groeten.

  • 25 November 2006 - 18:49

    Rita Van Olst:

    Truus, Bartha en verdere familieeden, goede reis terug naar Nederland. En Anneroos nog fijne weken toegewenst in het zonnige en soms regenachtige Curacao

  • 26 November 2006 - 16:11

    Joyce @ Curacao:

    hey lieve buurvrouw!!

    wat een pech heb je toch!!! gaan snel weer wat gezelligs doen okeej!!!

    hele dikke kus

    joyce

  • 26 November 2006 - 16:49

    Renske:

    hey lekker ding!!!
    Wat een fantastische verhalen allemaal (op enkele zeer gevaarlijke momenten na dan) en nog "more amazing" foto's!!
    Volgens mij is het een groot feest daar en ben je alleen maar aan het genieten! Super meid! Bedenk af en toe goed dat je daar bent en bewust moet genieten want de tijd is zo weer voorbij! heel veel plezier nog en doe wel een beetje voorzichtig......
    Dikke kus Rens!!

  • 29 November 2006 - 18:34

    Truus:

    Hoi Roosje m'n Roosje

    Wat hebben we een leuke tijd gehad he,3 weken het leek een hele tijd, maar ze vlogen voorbij.
    Ikke heb een hekel aan hitte,maar ik zou zo weer terug willen,het is hier echt afkicken.Ik mis die fantastische blauwe zee het snorkelen en het ontstressen wat je daar echt doet.
    Het was ook wel heel gezellig met Tinus Bert en Bartha,en wat hebben we gelachen he,(bv ons obertje in de Gouveneur)
    Anne, probeer nu te beseffen wat een geweldige stagetijd je daar hebt, lekker bij de duikschool een paar van die rijke Amerikanen ontvangen.Die zonodig willen leren duiken en snorkelen.
    Vette fooien ontvangen,en elk moment van de dag een blik werpen op die geweldige mooie zee.
    Truusje heeft alweer een dagje gewerkt, en ik kan je vertellen dat viel niet mee, maar ik heb dit toch maar weer meegemaakt.
    Roosje, neem maar een borrel op het Wilhelminaplein, en neem er een platgeslagen kippetje bij (naam recept Pieter van Vollenhove)
    en doe Karin , Bart en de rest allemaal de hartelijke groetjes.
    Heel dikke pakkerd van je Mamsie

  • 30 November 2006 - 20:02

    William & Ten Hovys:

    Hey dushi...

    Hoe is ie nou? Zie dat je nog volop aan het genieten bent, gelijk heb je want voor je het weet...fiets je wr op zaterdagnacht, 4 graden onder nul, uit de BW naar huis met een lekke band. Ook geen pretje meer hoor op dit moment.

    En snorkelen in de IJssel lijkt me ook niet zo leuk als daar. Kortom geniet er nog effe van nu het nog kan.

    En hou ons op de hoogte! Trouwens al een skarrel opgedaan :D En nogmaals trouwens nog 14 dagen, dan breekt mijn kalenderdeel weer aan voor je! De “William-vergeet-niet-je-roots-IJsselmuiden-dag”. Sta ik weer eens centraal in je leventje daar..ook leuk voor de verandering...hihi

    Groeten! ook van Henk en Jantina!

  • 01 December 2006 - 21:22

    Dik En Tilly:

    Hallo Anneroos,
    Nou, nou, nou, wat een enthousiaste verhalen van je moeder.we krjgen de indruk dat ze wel wil emigreren! Heerlijk dat ze zo enorm genoten hebben met elkaar.Groeten uit Apeldoorn.Doeiiiiiiiiii!

  • 04 December 2006 - 22:14

    Bas:

    Hey kneusje! Tis toch wel weer erg hoor! Maar die grijze auto die op de foto staat heb je dus kort gereden?! zonde.. :'(
    Neeh, gelukkig is het allemaal weer goed afgelopen met mijn lieve nichtje! En dat beetje spierpijn overleef je ook wel weer. En ik kan het weten want ik heb mezelf leren snowboarden... met vallen en opstaan.

    Maar goed, in de ellenlange verhalen te lezen geniet je nog steeds met volle teugen! Blijf dat ook vooral nog ff doen en zorg dat je weer heelhuids terug komt in ons vieze natte maar toch ook wel gezellige koude kikkerlandje. Have fun!!

    Groeten mij! (en ook van de rest hier thuis!, denk ik)

  • 05 December 2006 - 12:21

    Koos En Josien:

    ha Anneroos, uit de verhalen blijkt wel dat je het reuze naar je zin hebt. Hartstikke leuk. Wel ook af en toe vervelende dingen, maar die horen er toch ook een beetje bij. En, zoals je vader al zegt, telkens een ervaring rijker. Ondertussen is het hier erg winderig en nat, zijn wijzelf inmiddels verhuisd (met heel veel hulp van alle meiden en jongens) naar een giga huis in Duitsland, en gaan morgen (6 december) Loes en Arne down under naar Australie. De jeugd van tegenwoordig, het zijn allemaal wereldreizigers. Geniet jij nog even lekker door. En voor vandaag in elk geval een hele fijne Sinterklaas.
    Dikke zoen, Koos en Josien

  • 05 December 2006 - 19:04

    Gerrie-rook:

    hai anneroos wat een mooie foto',s heb je op je site wat ik gehoord heb van je moeder heb je het goed naar je zin op dat prachtige eiland. Je moeder en je fam.vonden het een fantastiche vacantie de afgelopen weken wij hebben dan ook bijna alle verhalen gehoord,mooi dat het goed met julie gaat .geniet er nog maar even van gr sport collega van je moeder gerrie

  • 08 December 2006 - 09:12

    Lotte:

    Hey Annie,boefje van me! hoe gaat het lieve schat? Hahhaha wil heeft wel gelijk, voor je het weet fiets je weer met kou naar de haas! Ik ben echt kind aan huis daar! Vaste klant...(erg he?) En euh nog een beetje mannen gescoord daar? Ik vind je wel heel bruin, ben jaloers! ik wacht met smart op een nieuw verhaal!! En nieuwe fotos, bijvoorbeeld van een leuke barman of zo...hihih!!Ik zit nu in Rotjeknor, ga zo naar huis, en het regent weer eens hier in Nederland, miss you Annie, en tot heel snel...Ik droom iedere nacht over Curacao..nog een paar weekies! En was gezellig vrijdag bij je ouders!! Dikke kus geniet ervan veel plezier!!

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 December 2006 - 18:13

    Direne:

    Hey Anneroos,
    Nou je hebt alweer geluk gehad lees ik wel net wat je vader zegt weer een ervaring rijker! Maar was wel schrikken zeg!Hoe rijdt je nieuwe auto?
    Heb je nog plannen voor de kerst? Wel even wat anders om met de kerst op zo'n zon overgoten eiland te zitten! Nou veel plezier nog geniet ervan! En rij voorzichtig!
    Doei Liefs uit Kampen
    Pieter en Direne

  • 11 December 2006 - 21:52

    Ruben:

    Hey meissie!!!
    Alles goed?
    Ja weet niet wanneer jij terug komt, maar vast niet voor 4 januari!!
    Goh das dan wel een hele lange tijd!!
    Maar ja, zien elkaar daarna wel weer, als ik niet bevroren terugkom hihi.
    Kuzz Ruben

  • 21 December 2006 - 08:00

    Koos En Josien:

    Hallo Anne Roos,
    wij willen je hele fijne kerstdagen toewensen en een fantastisch 2007. Het zal wel vreemd zijn om de feestdagen ver van huis door te brengen. Geen melkbussen, geen Buitenwacht, niet naar het Haasje... Maar wellicht haal je dat volgend jaar dubbel en dwas weer in. Volgens ons kun je ook op Curacao flink feesten en beesten. Dus, have fun en een dikke kus van ons.

  • 21 December 2006 - 14:06

    Heidi:

    Heey Anneroos!
    Waar blijven de verhalen?:P Alles nog steeds hopi bon daar? Fijne kerstdagen en doe ze daar allemaal de groeten. Geniet er nog maar ff van haha!

    xxx Heidi

  • 23 December 2006 - 15:51

    Henny En Herm:

    Hoi Anneroos,
    Wat jij toch allemaal meemaakt daar met de auto's. Je hebt wel weer geluk gehad. Het is maar goed, dat je over een goede kreukelzône beschikt, anders had je dit niet overleeft. Hier is alles ok, donker weer, echt het weer vlak voor de kerstdagen. Het lijkt me wel een vreemde ervaring om de kerstdagen in de zon door te brengen. Anneroos, een leuke kerst toegewenst en een gezellige jaarwisseling. Dat zal je wel lukken, denken we.
    Groetjes van ons vanaf de Groenendael en kijken uit naar je nieuwe verhaal.

    Groetjes,

    Hednny en Herm

  • 28 December 2006 - 09:52

    Lotte:

    Haaiii dushi!!!

    Hoe is het dan? Heb je kerst overleefd?? Vast wel!! Waar blijft je nieuwe verhaal, met spectaculaire fotos???Ik ben benieuwd.....wacht in spanning af....Ja ja nog 23 nachtjes en dan kom ik je vergezellen!! Love you, succes met je verslagen en werkse!! Genietse!! Liefs en KNuf Lot

  • 29 December 2006 - 00:42

    Ajla:

    Hey skattien!
    Ik heb ook me eerste aanrijding erop zitten!
    Je hoort hoe en wat nog via telefoon..
    Heb je nog beetje kunnen genieten van onze cadeautjes??
    Nog ff en dan kunnen we weer samen feesten!!!!
    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Back in Holland

29 Januari 2007

Lot en Roos op Curacao

08 Januari 2007

2007!!!

30 December 2006

Hello het is weer een tijdje geleden:$

24 November 2006

Bijna in de kreukels
Anneroos

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 31822

Voorgaande reizen:

04 September 2006 - 01 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: